Maillot jaune! - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Sandy en Roeland - WaarBenJij.nu Maillot jaune! - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Sandy en Roeland - WaarBenJij.nu

Maillot jaune!

Door: Roeland

Blijf op de hoogte en volg Sandy en Roeland

17 Oktober 2008 | Senegal, Dakar

Ondertussen al 8 van de 9 etappes afgewertk, we zijn er bijna!

Ik heb nog maar weinig besef van dagen aangezien we elke dag op de fiets zitten, maar de etappe van dinsdag was de meest beslissende. Ik ben samen met Joeri in de goeie vlucht van een 20tal renners geraakt die bijna 20 minuten nam op het peloton. Na 150 van 180 km ( en bij een temperatuur van 42 graden), ging Joeri alleen, nam bijna twee minuten op onze groep dus ik kon rustig blijven zitten en wat afstoppen. Na de rit stond ik 11de op 4min26 van Joeri, die dus de nieuwe leider is! Vanaf dan vollen bak werken met de ploeg, gisteren in een etappe over 198 km hebben we heel de rit kopwerk gedaan, tot in de laatste km nog doorgetrokken! Maar met succes want op 1 rit van de Arrivée staat Joeri nog steeds aan de leiding met anderhalve minuut voorsprong en ik sta momenteel 11de op 8sec van een top tien plaats!

Woensdag heb ik nog zwaar afgezien, vlak voor de rit bleek dat mijn fietskader gebroken was! Ik heb dan 140km op een veel te grote fiets afgewerkt... Mijn frame is nu ingetapet, hopelijk houdt het nog 100km...

Morgen Dakar, nog even alles geven en dan hopelijk de eindzege binnenhalen!

Greetz vanuit een luxe-resort in Saly, heb juist wat gezwommen en aan het zwembad gelege, pannekoekske gegeten... Gelukkig hebben ze niet door dat wij hier eigenlijk niet in het hotel verblijven ;-)

Roeland

  • 17 Oktober 2008 - 17:35

    Marc:

    Volhouden Roeland, ge hebt nog nooit zo goed gereden. 't zal wel aan het ploeggevoel liggen zekers ?
    Ik ben er zeker van dat ge spijt gaat hebben dat het morgen a

  • 17 Oktober 2008 - 17:36

    Mar:

    ... morgen al gedaan is.

  • 17 Oktober 2008 - 18:22

    Rudi:

    Schitterend ploegresultaat en geweldig dat je in de juiste ontsnapping zat!
    Morgen eens iets proberen op het einde???
    Top-10 komt nu echt wel dichtbij, knokken en ervoor gaan!!!

  • 17 Oktober 2008 - 18:39

    Sandy:

    Echt sjiek gedaan ze schat! We zijn trots op jou! Hopelijk lukt het nog om morgen die 8sec goed te maken zodat je in de top 10 eindigt! We duimen hier in elk geval!
    En natuurlijk ook nog, wees voorzichtig!!!!!

    Dikke zoen, San

  • 17 Oktober 2008 - 19:28

    Marcella & Frank:

    Wij houden nog één dag ons hart vast. 10e, 12e het maakt allemaal niks uit. Als je daar kan standhouden is dat fantastisch !!

  • 18 Oktober 2008 - 18:35

    Hank:

    Sjieke dinges Roeland. Ondertss is het zaterdag dus zit de Tour de Sénégal erop. Je bent niet alleen een bijzondere ervaring, maar ook een heel knappe sportieve prestatie rijker. Tot binnenkort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Mijn eerste reis

Cuba 2009!

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2009

Nog 1 sigaar en 1 Mojito

23 Maart 2009

Laatste kilometers

23 Maart 2009

Laatste kilometers

21 Maart 2009

Eten in Cuba - soms heel lekker...

18 Maart 2009

On the Road
Sandy en Roeland

Cuba 2009!

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 54571

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: