Eten in Cuba - soms heel lekker... - Reisverslag uit Cayo Santa Maria, Cuba van Sandy en Roeland - WaarBenJij.nu Eten in Cuba - soms heel lekker... - Reisverslag uit Cayo Santa Maria, Cuba van Sandy en Roeland - WaarBenJij.nu

Eten in Cuba - soms heel lekker...

Door: Sandy en Roeland

Blijf op de hoogte en volg Sandy en Roeland

21 Maart 2009 | Cuba, Cayo Santa Maria

Hoi iedereen,

Hier zijn we weer!
Net toen we alle hoop op lekker eten hadden opgegeven (het eten in Cuba is vrij eenzijdig en niet altijd even goed...) kregen we in onze Casa Particular (bij een Cubaanse thuis dus) echt super lekkere scampi´s en twee goeie stukken kreeft voorgeschoteld! Alletwee vollen bak overeten natuurlijk, alles werd nog geserveerd met bonen, groenten, rijst en zelfs de frieten waren lekker!

De eerste dag hebben we vooral in Trinidad zelf rondgewandeld, de tweede dag zijn we een stukje gaan wandelen... Stukje is uiteindelijk dik drie uur geworden, een wandeling langs een bergflank naar beneden tot bij een grote waterval en een klein ´natural swimming pool´. De heenweg was zweten in de hitte, de terugweg was zeiknat dankzij drie korte maar hevige tropische regenbuien! Af en toe even gaan schuilen onder de bomen, maar we hebben ons toch goed geamuseerd!

En sinds gisteren zitten we in een ***** - all inclusive resort op een van de Cayos ten noorden van Cuba, zo´n 30km uit de kust de oceaan in. Warm, beetje zonnen, wat zwemmen en aan de bar vollen bak genieten van de all inclusive-cocktails natuurlijk! Tot hier toe alles goed, enkel het eten valt hier zwaar tegen... Gisteren naar het buffet restaurant geweest, ze slagen er zelfs in de verse ananas een raar smaakje te geven... Normaal gingen we deze avond naar het pasta restaurant, maar aangezien we niet wisten dat we hiervoor moesten reserveren... zitten we nu achter de pc onze blog bij te werken...

Tijd om iets anders te eten te zoeken nu, veel warme groetjes aan iedereen!

Sandy en Roeland!

• 22 Maart 2009 - 10:24

Marc:

Sandy, dan zal die pot choco die ge meegenomen hebt wel gesmaakt hebben zekers ?
    Roeland, dat wordt afkicken van de drank als ge terug thuis bent, jongen.

• 22 Maart 2009 - 17:15

Ma:

zal de spagetie maar klaarzetten zeker???
    gisteren naar de zus geweest voor de verjaardag van Kris
    verder alles ok
    heb u auto binnen en buiten gekuist goe he
    groetjes ma

• 22 Maart 2009 - 19:18

Hank:

Ver van huis, prachtig weer, geen deftig eten, dan plots wel en u daardoor door overeten ... het lijkt Expeditie Robinson wel. Geniet er nog van.